onsdag 4 april 2012



















Mitt första riktiga ägg för i år, tack mr P! Jag fick omgående veta att det egentligen var en gåva från företaget vi arbetar för, men jag låtsas ändå att det var mr P i egen hög person som var avsändaren. För ett par dagar sedan fick jag i och för sig några klassiska Kinderägg från fröken H och Sirsan, men jag vet inte om det räknas som påskägg? Gott var det hur som helst och överraskningarna var över förväntan. Vi får väl se om jag varit snäll nog att förtjäna något mer ägg i påsk.

Jag läste för ett tag sedan att det är mycket aktivitet på solen just nu. Kraftiga solstormar har gett upphov till störningar i flygtrafik och GPS-system. Det sistnämnda har jag faktiskt lagt märke till då jag varje dag under min arbetstid använder mig av just GPS. Eftersom jag personifierar ting har jag döpt min GPS till Jill efter rösten som talar till mig. Jill har på senaste tiden varit väldigt förvirrad och velat göra om min rutt mitt under pågående färd. Det kan vara ett slumpmässigt sammanträffande, men det känns inte så. Jag kan inte påstå att jag tidigare haft speciellt mycket problem med att hitta vägen i sällskap av Jill. Men när solstormarna stör henne får hon problem med koncentrationen. 
Vi står oss slätt mot naturens krafter. Så även Jill.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar