fredag 27 april 2012



















Kungsgatan. Proppen även kallad. 
Idag var jag, vare sig jag ville eller ej, tvungen att passera stadskärnan för att ta mig ut mot Lidingö. Jag är som bekant inte helt nöjd när jag blir placerad i norrort, men ibland får man offra sig. Idag var en sådan dag. Det har sedan ett par veckor tillbaka varit en ganska tung arbetsperiod för oss tillsammans med mäklarna. Den stora visningshelgen äger rum första helgen i maj och där vill givetvis många synas med sina objekt. Högsäsongen är i full blom och kommer antagligen att vara till en bit in i juni. Som frilansare är det bara att tacka och ta emot. Det kommer lågsäsonger också framöver och då kan det vara lite skönt att ha högsäsongens extra stinna penningpung i byrålådan. 

Idag kände jag en aning vår i luften. Från bilfönstret såg jag hur knopparna i Humlegården hade vågat sig fram riktigt rejält. Träden skiftade i helgrön kappa och sädesärlorna vippade karakteristiskt på stjärten där de spatserade fram och letade mat.
Jag tror faktiskt på termometern när den visade nästan 18 grader. Jag hann dessvärre inte att njuta av solen och värmen så mycket som jag hade önskat, men mellan objekten och bilen kände jag hur det värmde. Jag hade som vanligt vid den här tiden på året alldeles för mycket kläder. Ska det fortsätta på den här linjen blir det till att hänga undan vinterjackan i helgen. Kanske får den hänga i hallen ett tag, för man vet ju aldrig.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar