onsdag 18 april 2012



















Ute i Tyresö låg resterna av Kung Bores smutsigt toviga skägg kvar i en rejäl hög. Han vill tydligen inte släppa greppet helt om oss i år. Annars har det varit en riktigt skön dag vädermässigt. Utomhusfotograferingen gick av stapeln utan jacka idag och det var sannerligen inte igår jag var så vågad. 

Idag var en sån där dag då jag stod och väntade in solstrålarna. Ni vet när molnen rör sig så fort att det faktiskt kan vara värt att vänta en minut eller två för att få lite sommarkänsla över bilderna. Kanske tickar det in ett par tusen extra för säljaren bara för att det var vackert väder på bilden? Men jag vågar inte säga säkert. Visserligen erbjuder vi "Blåhimmelsgaranti", men det gör ju sig liksom inte riktigt lika bra när asfalten är blöt och uteplatserna samlar på sig pölar av vatten. Blåhimmelsgaranti gör sig allra bäst i ett tunt molntäcke, där solen ändå kan förnimmas på himlen. 

Imorn hoppas jag på naturligt blå himmel, inte för att jag tycker om det i jobbet, utan för att jag vill känna solen värma mot huden. Det är så härligt när kroppen fullständigt sprutar ut D-vitamin i omloppet. Har jag tur blir jag lite mindre benskör på kuppen.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar