måndag 2 april 2012



















Vi har bara precis tippat över mot april och vädret är helt hejsan svejsan. Var ska detta sluta måntro? Jag är glad att jag inte lurats att byta till sommardäck ännu. Det skulle inte förvåna mig om Kung Bore återigen låter skägget växa oproportionerligt mycket. Mina frösådder stod stela av skräck på fönsterbrädan i lördags. Allt medan snön yrde runt likt pärlsocker utanför. Antagligen växte de ett par millimeter i ren panik för att slippa hamna där ute i kylan.

Bortsett från iskylan utanför fönstret har det har varit en mycket bra helg. Jag har blivit bjuden på god mat i trevligt sällskap. Eftersom semestern i februari var två hela veckors frosseri och lättja har jag sedan jag kom tillbaka till Svedala försökt att skärpa till mig lite. I själva begreppet "skärpa till mig lite" ligger att endast äta sötsaker på helgen och att åter få fart på träningen. Jag tycker att jag lyckats ganska bra. Träningen är i det närmaste tillbaka i ursprungsläget och snaskätandet är någorlunda begränsat till helgdagarna.

Baksidan av detta kan då bli att när det väl blir helg och jag bjuds på något riktigt smaskigt, äter jag istället lite för mycket. Ungefär så var det i helgen. Mat och godsaker i långa rader och jag åt så det stod härliga till! Verkmästaren i magen var i det närmaste beredd att packa ihop och gå hem ett tag tror jag. Men jag ska ärligt säga att om jag aldrig skulle få unna mig något gott vid veckosluten, skulle moroten att träna och hålla mig i form i veckorna vara som bortblåst.

Tack för mig.
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar