onsdag 16 maj 2012



















Äntligen är det över! Städdagshysterin har upphört för säsongen, jag kan parkera var jag vill! Eller ja, inom rimliga gränser givetvis. Årets städdagsregler har för min del resulterat i en böteslapp och vid ett par tillfällen har jag kommit undan med blotta förskräckelsen. Det är när minnet sviker som den illgula lappen obönhörligen hamnar på framrutan. När jag tänker närmare på det är det rena undret att det bara hänt en gång i år.

Visst förstår jag väl att en stor stad som Stockholm måste ha lagar och regler för oss trafikanter. Men städgatorna, de ställer bara till besvär. Om jag nu ska vara en aning positiv ändå, ska jag till gatukontorets favör nämna att jag tycker att städeriet skötts som man kan förvänta sig i år. De dagar vi inte fått parkera har det allt som oftast dykt upp en sopmaskin eller plogbil. Det är ju glädjande. Boende i området har också ryckt upp sig. Förra årets idoga bötfällningar verkar ha gett resultat. Det är knappast någon som vågar chansa på fel gata längre.

Vad lär vi oss av detta? Ingenting. Bara att det är skönt att parkeringsförbudet är över för denna gång.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar