torsdag 10 maj 2012



















Det är så ljuvligt att gå i loppisbutiker, i synnerhet när det är rimliga priser. I Knivsta finns Prylboden. En liten butik som, precis som namnet säger, säljer prylar av allehanda slag. Dit kan man gå och lämna in en pryl som man vill sälja, sedan ombesörjer den lilla loppisaffären att det blir gjort, till det pris man behagar.
I Stockholm kan lite av nöjet med att strosa på loppis förtas av att det för det mesta är ganska dyrt. Då försvinner ju själva poängen med loppis tycker jag. I Prylboden hittar man alltid något roligt som dessutom passar plånboken på ett behagligt sätt. Som sig bör är boden indelad i olika avdelningar, en för varje kategori av loppisfynd. Köksavdelningen är för det mesta välbesökt, medan rummet där figurinerna står ofta ekar tomt. Figuriner är uppenbarligen inte på modet längre.

På ovanvåningen finns möblerna. Där står en jättestor massagestol i skinn kvar sedan sist jag var på besök. Kanske inte helt lättplacerad i det svenska lägenhetsboendet kan man förmoda. Vad som däremot drar åt sig blickar är femtiotalsmöblerna i teak. I Prylboden kan man få ett snyggt nattduksbord med utdragbar låda för endast 75 riksdaler, det passade fröken V på att lägga beslag på idag. Som hittat om ni frågar mig.

Själv hittade jag en klatschig sjuttiotalslampa i industristil som förhoppningsvis kommer att kunna ge min hall ett helt nytt utseende.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar