tisdag 22 maj 2012



















Finklädda studenter i all ära, men när svalorna kommit till byn är de en solklar vinnare. Det är sommar i kubik tycker jag. Det värmde gott på balkongen i eftermiddags, jag tog mig en tupplur och vaknade med hela himlen ovanför mig. Det vara bara att titta och njuta av solen och svalorna på den blå himlen. Medan jag låg där på balkongen såg jag till min förtjusning att en liten Talgoxe byggt bo mellan taket och fasaden några meter bort. Den flög ut och in med näbben full, medan de små liven under taket pep sig hesa av iver.

Det ska bli bra väder imorgon också har jag förstått. Är det sommaren som kommit på riktigt måntro? För dem som tar studenten i dagarna skiner solen i kapp med alkoholintaget antagligen. Vi får väl se vart det barkar hän i år ur den aspekten. Det kan bli riktigt stökigt om solen gassar på de små liven.
Imorgon är det åter dags att föreviga de vita mössorna och dess ägare. Det är fortfarande vitt som gäller även på klänningsfronten kan jag meddela. Vit klänningar, ibland med lite för djupa urringningar om ni frågar mig. På herrsidan är det Dressmanplaggen som regerar. Den mörka kostymen på en vit skjorta och en slips eller fluga i någon pigg färg. Så ser det ut.

Godnatt så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar