lördag 19 maj 2012



















Ok jag ska lite snabbt summera dagens insats. Gårdagens punkter lyckades jag nåla fast ganska bra om jag får säga det själv. Det sista fönstret blev klart och resten av gräsmattan fick sig en putsning. Vattenpumpen till trädgårdsslangen installerades, med viss motgång som vanligt. Men den sitter på plats och det kommer vatten ut kranarna i trädgården. Mycket glädjande! Som ni ser hamnade även lavendelplantorna och prästkragarna i jorden efter en mycken möda och stort besvär. Jag hade inte riktigt föreställt mig att det skulle vara så otroligt mycket jobb med att få den där bevuxna rundeln i trädgården att bli gräsfri och planteringsklar. Jag behöver absolut inte lägga in ett extra träningspass den här veckan, det är ett som är säkert. 

Efter en sväng in till Eksjö och en kopp kaffe hos mormor, kurrade magen mer än lovligt mycket. Kanske inte så konstigt efter en dag av idogt fysiskt arbete.  Grillen plockades fram för första gången i år vid stugan. Jag lyckades med konststycket att få till en riktigt fin glödbädd av briketterna. Jag tycker annars att det brukar vara svårt att ens få till en riktig brasa av just briketter. Jag trivs bättre med kol i grillen. Men idag överraskade briketterna positivt. Skönt eftersom hungern slagit till på allvar.

Till efterrätt tillagades en riktig sjuttiotalsklassiker i form av grillad banan. Ni vet när man lägger den på eftervärmen över sista glöden tills den blir svart. Sedan pillades det in lite choklad under skalet och njutningen var ett faktum. 

Jag förmodar att jag kommer att sova ganska gott inatt.

Så Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar