onsdag 2 maj 2012



















Förändringar kan vara väldigt jobbigt. Ovissheten inför någonting nytt kan få vem som helst att få lite ont i magen. Jag möter dagligen människor som står i begrepp att genomföra förändringar i livet. Att sälja sin bostad och flytta till något nytt kan vara slitsamt och känslosamt. Vare sig man nu flyttar från bostaden på egen hand eller tillsammans med någon, så kan det kännas läskigt att träda in in i en ny epok av livet. 

Idag fick jag återigen stifta bekantskap med den ytterst mänskliga rädslan inför det okända. När man bott länge någonstans, sett barnen växa upp innanför de fyra väggarna. Sett barnen flytta ut och skaffa eget, då kan det vara lätt hänt att det kommer en liten tår i ögonvrån. 
Det är svårt att säga något tröstande i en sådan situation. Jag kan bara referera till min egen rädsla inför just förändringar. Fram till för två år sedan, har jag dock mer eller mindre varit tvungen att lära mig hantera det. Som nyinflyttad till Stockholm kuskade jag runt i varenda stadsdel, med endast en resväska som bohag. Stannade korta stunder på samma ställe. Men vande mig vid känslan kan jag inte påstå att jag gjorde. 

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar