söndag 13 maj 2012



















Idag tyckte jag att det var på sin plats att mina små skyddslingar skulle få känna på vårluften lite. Jag har självklart plockat in dem i stugvärmen nu igen eftersom jag är osäker på om vi lämnat frosten bakom oss. Det kan ju komma järnnätter en bit in i maj så jag tog det säkra före det osäkra. Ni ser säker att det är en liten smultronplanta på bilden. Den har vuxit sig så härligt frodig att jag undrar hur den ska ta sig an sommaren utan att klättra över balkongräcket.
Idag har jag också för första gången där här säsongen skördat lite basilika som jag åt tillsammans med tomater, tonfisk och lök i en liten sallad. Det smakade riktigt bra och jag blir alltid så glad i kroppen av att få gå och skörda av det jag själv sått.

Utöver mina skördebestyr har jag också sett till att få den klatschiga sjuttiotalslampan på plats. Jag ska erkänna att det blev fullständigt fantastiskt bra. Jag hade ju på känn att den skulle kunna bli bra, men den här lampan var mer eller mindre som gjord för min hall! Den slog an en ton och gav lite färg åt hallen, precis som jag tänkt mig. Dessutom matchade den redan befintliga detaljer. Ni hör ju själva att det var ett riktigt kap! Jag känner mig mycket nöjd!

Efter flera dagar ivrigt regnande har det idag äntligen värmt lite från solen. Visserligen tror jag att regnet som fallit de senaste dagarna satt riktigt bra fart på vårgrönskan, men det skadar ju inte med lite ljus också. Vi får väl se vad vädret bjuder imorgon. Om jag får bestämma kan det vara lite växlande nu när jag åter ska åta mig fotografering.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar