fredag 30 december 2011



















Idag var jag arbetsfri och fick möjlighet att ta en fika på stan. Det hade öppnat ett nytt, jag vet dock inte hur nytt, café nära Nytorget. Fröken Anderssons kaffebar heter det och var väldigt trivsamt. Kaffet var svindyrt och snuddade vid 40 kronorsstrecket, men sanna mina ord jag tror bestämt att det var värt det. Det var ett rysligt gott Java.

Det fanns inte allt för mycket sittplatser på det lilla cafét men det räckte gott och väl för mig och mitt fikasällskap. Efter att ha suttit och tjattrat ett tag kom det tydligen ett stort sällskap och cafébiträdet undrade lite försynt om vi kunde tänka oss att dela bord. Eftersom vi suttit en bra stund kände vi oss redo att söka nya äventyr. Tydligen gladde det biträdet så till den grad att vi fick var sin chokladpralin. Den var en riktigt rejäl pjäs så den gick inte att svälja i ett svep utan var tvungen att avnjutas i tuggor. Om det inte varit för att de bryggde så gott kaffe så kanske det är för den goda pralinen skull jag så småningom kommer att återvända till Fröken Anderssons kaffebar vid Nytorget.

Nu tackar jag för mig!
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar