måndag 19 mars 2012



















Det är gott om livskraft i mina frön i år. Det tog inte ens en vecka för basilikan och timjan att se dagens ljus. Jag har gått och spanat som en hök flera gånger varje dag. Det lilla drivhuset har inte fått en lugn stund. Precis som jag och mina frön trodde att våren på riktigt hade fått fäste trillade snöflingorna åter utanför fönstret idag. De ackompanjerades av friska vindar och yrde ogästvänligt och iskallt. Våren kändes riktigt långt borta måste jag medge. 

För er som undrar sitter jag fortfarande och väntar på varmvattnet. Tydligen var det en dålig pump som orsakat problemet. Jag håller tummen för att det är fixat tills imorgon, kallduschar lever jag gärna utan. Speciellt en dag som denna, när man fryser in i märgen bara av att visa sig utomhus.

Idag är det en månad sedan du lämnade oss morfar. Det har inte gått en dag, inte en timma utan att jag tänkt på dig. Det är märkligt hur fort tiden går, ändå känns det som att det var igår mitt hjärta gick sönder. Jag tänder ett ljus för dig på kvällarna morfar. För att på det sätt jag förmår, konkretisera min kärlek till dig. Jag saknar dig!

Tack för idag!
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar