onsdag 14 mars 2012



















Idag gällde det, igen. Bettan hade tillbringat natten utanför Konsum och kanske var det tack vare min harmlösa lapp i vindrutan som lapplisorna visat barmhärtighet. Tidigt väcktes jag av ett sms som talade om att Fröken K och hennes fina sambo bokat av en bilservicetid för min skull. Så att jag skulle kunna låna bilen och avverka mitt jobb som planerat. Det värmer så fantastiskt i hjärtat att ha så bra människor i sin närhet! 

I min desperata jakt efter en verkstad att lämna in Bettan på hittade jag Kjelles som ligger ett par hundra meter från Bettans ofrivilliga rastplats. Han lovade att fixa i ordning henne till fredag och kunde dessutom hjälpa mig med bogseringen. Just idag kändes det väldigt smidigt att bara lämna över Bettan i någon annans händer. Han fick nycklarna och Bettan var nu lämnad åt sitt öde. Vi får väl se om hon överlever.

Plåtjobbet gick bra, inga incidenter där tack och lov. Jag hade turen att få vara på samma gata hela dagen. Det är första gången det händer. Det är uppenbarligen bra fart på försäljningarna ute i Huddinge. Häromdagen fotograferade jag ett arkitektritat hus ute i Herrängen. Det får nog anses vara en 60-talsnostalgikers våta dröm! Det var som att stiga rakt in i en filminspelning. Allt var stilrent från tiden då det begav sig, inredning och detaljer, som att tiden på riktigt hade stått stilla i drygt femtio år. Vill ni se underverket bjussar jag på länken här.

Imorgon blir en mellandag utan bil. Jag funderar på att ägna den åt vårsysslor. Plantera mina frön, det har jag ju längtat lite efter att få göra. Så får det bli!

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar