onsdag 21 mars 2012



















Krokusarna har länge vädrat vårluft, men nu har även denna lilla gula tingest sett dagens ljus. Jag ska erkänna att jag inte med önskad självklarhet kunde säga namnet på den utan fick göra lite efterforskningar här på nätet. Det visade sig troligtvis vara Vintergäck som ropat hallå till våren. Välkommen upp!

Idag har det verkligen känts som att vintern hängt in sin vinterskrud för säsongen. Vårtemperaturerna har hållit sig runt 15 strecket och solen värmde riktigt skönt när jag sprang mellan bilen och mina fotoobjekt för dagen. Vinterjackan kändes för första gången ganska överflödig i solskenet en dag som denna. 

I helgen kanske det rent av kan bli dags att vårputsa balkongen. Jag säger inte att det kommer att ske, men möjligheten finns. När balkongen sedan står i startgroparna för vår och sommar är det bara att kliva rakt ut och ta sin första balkongfika för året. Det ser jag fram emot!

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar