fredag 23 mars 2012



















Idag har det åter varit en skön vårdag här i Stockholm. Solen har visat sig från en i stort sett blå himmel. Det gick att knäppa upp jackan utan att frysa, det tar sig. Hornstull var dagens destination, ett kärt återseende. Vattnet glittrade ikapp med solen och jag såg årets första fjäril. Mormor säger alltid att färgen på årets första fjäril sätter nyansen på sommarklänningen. Om det stämmer lär jag försöka hitta mig en citrongul klänning i år. 
Senare på året, när det myllrar av fjärilar tappar man liksom intresset för dem. Men den fjäril som fladdrade förbi idag gjorde mig varm i hela bröstet. Det var fint att se den, fint att förstå att jorden snurrar på och allt är som vanligt den här tiden på året. Vintern går i graven och fjärilen möter livet. Livet och döden. 

När det var dags att ta sig hemåt skrek magen av hunger och jag kunde inte låta bli att besöka Babels Deli. Nu var det länge sedan jag beställde en Babelsmix, så det var verkligen på tiden idag. Lammfärsspett, marinerad kyckling, ungsbakad pirog med fetaost och spenat, falafel,  lammkorv och  bulgur. Alltsammans toppat med Hummus och paprikaröra med valnötter och olivolja. Som om inte det vore nog tillkommer en rejäl klick fetaostkräm som kronan på verket. Mycket smakfullt! Jag hade faktiskt längtat lite efter att få äta det igen. Jag känner hur snålvattnet rinner till när jag skriver om det trots att jag åt det för bara några timmar sedan.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar