tisdag 27 mars 2012



















Jag vill naturligtvis inte undanhålla er den här vackra tvåhjulingen som kunde beskådas vid Hornstull i förra veckan. Man brukar ju säga att alla går igenom en leopardperiod någon gång i livet. Det kan komma krypande och vad jag förstår i vilken ålder som helst, men företrädesvis runt pensionsåldern. Det behöver inte heller vara heltäckande plagg som på bilden utan kan med fördel förekomma som detaljer i en i övrigt leopardfri outfit.

Middagen blev en svettig historia ikväll. Jag hade lagt i på tok för mycket chilipeppar och det sved bra hela vägen ner. Jag vågar inte tänka på hur arg Verkmästaren i magen är just nu, om han överlevt. Jag tycker om mat som smakar mycket, men det måste vara välbalanserat och inte för starkt. Jag vet inte vad jag tänkte på när jag hackade ner en hel frukt som redan på pappret benämns som mycket het. Vi får väl se vad jag ska göra av de återstående biffarna. Kanske dämpas smakerna lite om jag fryser in dem inför nästa provsmakning?

Jag ska fundera på saken.
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar