fredag 16 mars 2012



















Jag märker att jag är helt vilse när min GPS inte hittar mina arbetsdestinationer. Det är ingen nyhet alls, jag har alltid haft svårt att orientera mig geografiskt. I synnerhet när jag kör bil. Nåväl, idag skulle jag ta mig till Gustavsberg och ett relativt nybyggt område. Jag får skylla mig själv att jag inte hittade eftersom jag missat att uppdatera min GPS. I dessa stunder är jag glad att ha mobilens kartfunktion att förlita mig på. Jag kom tack vare den fram i tid och flaggorna vajade i vinden.

På vägen hem hann jag med att dyka förbi studion och mr P. En kopp kaffe och lite gagg kändes skönt så här på fredagseftermiddagen. Återigen talade vi om att få fart på våra badmintonmatcher. Jag tror inte vi kom fram till något resultat i form av spikat speldatum men det verkade som att både han och jag ville ge det en chans igen, kul.

Nyss ringde det på dörren. Jag bli alltid lite skraj när någon ringer på så här på kvällskvisten. Det säger väl egentligen allt om hur ofta det ringer på dörrklockan hos mig. Men faktum är att det är väldigt sällan det ringer på dörren utöver de gånger jag verkligen väntar besök. Det händer i princip aldrig att någon kommer förbi oanmäld nuförtiden. Trots att jag har tittöga i dörren känns det allt som oftast lite obekvämt när det plingar på och jag inte vet vem det är. I det här fallet var det grannen som bad att få låna min mobilladdare. Det gick för sig tyckte jag och nu får vi se när jag får tillbaka den lilla rackaren.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar