tisdag 13 mars 2012



















Det ni ser ovan är en bild tagen tidigare idag, på väg ut mot Gustavsberg. Solen sken och fåglarna kvittrade när jag anlände rätt destination. På vägen hem stannade jag till vid Konsum och köpte det viktigaste, mjölk, ost och frukt. Med förfriskningar i påsen efter en lång arbetsdag såg fram emot att få komma hem och sätta mig ner och vila i soffan. 

Jag vet inte om jag hade gjort gamla Bettan illa eller upprörd på något sätt under färden hemåt. Eller om jag inte killat henne tillräckligt under hakan på sistone. Utanför Konsum bestämde hon sig hur som helst för att lägga ner, hon vägrade helt sonika att starta. Så där satt jag med en påse mat och kunde inget annat, Bettan stod där hon stod. I dessa stunder är det guld värt att ha en mr P i sin bekantskapskrets. Han är en pärla bland pärlor! Med olika sorters knep och fix kom vi, eller snarare mr P,  till slut fram till att det måste vara något knas med bränslepumpen.

Imorgon blir det alltså till att ordna bogserlina och lämna in röda blixten igen. Jag ska ärligt erkänna att jag är evinnerligt trött på alla besök hos verkstäder som ägt rum den senaste tiden. Om det fortsätter så här måste jag nog börja se mig om efter en ersättare (Bettan om du läser det här, ta det gärna som ett seriöst hot).

Det kanske är bäst att jag sover lite nu om jag ska ha någon form av energi kvar tills imorn.
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar