fredag 30 mars 2012



















Här har vi en tjej som gillar "jorbubb"! Både i form av yoghurt och naturell äkta vara. Lilla Sirsan har förmågan att skänka ren och skär glädje genom mig. Nu när hon dessutom blivit en liten pratkvarn känns våra möten ännu mer givande. Riktigt mysigt att få krama om henne igen!

Alltså jag har haft en 70% mörk choklad i kylskåpet sedan det gjordes chokladfontant för ett bra tag sedan. Vid ett tillfälle tog jag fram den och tog en ruta. Jag kan inte påstå att det gav mersmak, snarare tvärt om. Jag vet inte vad det var som gjorde mig så avig till den. Nåväl, jag tänkte att det kanske var en engångsföreteelse och lade tillbaka paketet i kylen. 
Idag tog jag fram det igen och gav det ytterligare en chans. Jag blir inte klok på vad det är i den här chokladen som gör mig så illamående. Smaken och framförallt eftersmaken är riktigt obehaglig. Jag tror för min del att det var sista gången jag tog mig an den sortens snask. Godis ska vara sött och sliskigt, inte beskt och strävt.

Aprilvädret tjuvstartade redan idag. Jag var ute i Saltsjö Boo och fotograferade medan haglet störtade ner utanför fönstret. Allt eftersom jag betade av rum efter rum blev dock himlen ljusare och ljusare. Lagom till fasadbilden var himlen lika blå som kustremsan i Khao Lak. När jag åter satte mig i bilen efter avslutat värv vräkte regnet ner mot rutan. Ibland ler vädrets makter mot mig.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar