torsdag 15 mars 2012



















Idag har det varit den stora omplanteringsdagen. Samtliga berörda växter står just nu och hoppar upp och ner av glädje i fönsterkarmen. Skelettblomman känner sig särskilt lyckligt lottad eftersom den även belönades med en ny och större kruka. Omplantering innebär också förväntningar, våren ska förhoppningsvis spira grönt i det Carlqvistska hemmet. Så här i efterhand känner jag dock att jag borde gett Mangoplantan lite extra energi i form av jord, nu när den varit så duktig att slå nya skott. Kanske måste det bli ett helgprojekt.
Utöver omplanteringar och förfriskningar av ny jord passade jag på att putta ner de små kryddfröna i jorden. Nu ligger de som bäst och lurar i var sin jiffybrikett i mitt minidrivhus. Fem sorters kryddor samsas med två olika sorters chilipeppar. Nu ska det bli spännande att se vem som vinner kampen om att vädra vårluft först.

Jag ska inte bli långrandig med gamla Bettan igen, men hon står åter på gatan här utanför. Nu gäller det att hålla tummen för att hon håller ett tag till. Imorn ska hon ta mig till Gustavsberg om allt vill sig väl. 

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar