torsdag 29 mars 2012



















Igår var det gråväder och idag har det väl egentligen inte varit annorlunda. Eftersom jag stod utan bokningar igår slapp jag mäklarnas knorrande om regnet. De vill ha sol, sol, sol på sina bilder och jag mår alltid som bäst yrkesmässigt när det är mulet. Men det vågar jag ju knappt yppa.
Jag insåg att det var ett tag sedan det regnade, när dropparna började falla. Det kändes ovant på något vis. Vi får väl se vad det klassiska aprilvädret har att erbjuda i år. Det brukar ju finnas en del regn i den bakfickan. 

Jag märker att jag håller på att komma upp i åren. Eller varför tappar man annars små flisor av tänderna? För ett par år sedan kände jag plötsligt en dag hur en liten flisa av vänster framtand hade tackat för sig och gått hädan. Knappt synbar om man inte tittar nära, men dock. Jag känner det tydligt om jag stryker tungan över tanden. Idag upptäckte jag lika plötsligt att ytterligare en liten flisa av intilliggande tand hade gett sig av. Lika liten och oansenlig, men klart kännbar för tungan. Kan det vara kroppens sätt att berätta att det nu är dags för mig att beställa tid hos tandfen kanske? Troligtvis.

Godnatt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar