torsdag 22 mars 2012



















På taknocken till sommarstugan i de småländska skogarna sitter förlagan. En vindflöjel som blivit så flitigt granskad genom åren. Morfar hade alltid koll på vilket håll vinden blåste ifrån, det påverkade det kommande vädret och fiskelyckan. Ugglorna har suttit där på sin pinne och spanat ut över ägorna så länge jag kan minnas. De har sett isen gå upp på sjön om våren, hört lommen hoa om sensommarkvällarna. Sett flugsnapparens ungar prova sina vingar och känt doften av morgondagg i arla morgonstund. Utan dem skulle sommarstugan inte vara sig lik och de är så otroligt mycket morfar!

Något så vackert och känslomässigt betydelsefullt ville jag bära med mig på något vis. Inte bara i minnet. Eftersom jag vet vilka små underverk vännen mr A kan skapa, bad jag honom fundera lite över hur de här små ugglorna kunde ta sig uttryck som halsband.
Idag har vindflöjelns fina lilla silveravbild äntligen kommit hem till mig. Han är magisk mr A! Han har skapat de vackraste små ugglor man kan tänka sig och jag gläder mig så till att ha dem runt halsen! Jag förstår att ni är många som är nyfikna på vem magiske mr A är och vad han skapar i dagligt värv. Här kan ni ta en närmre titt!

Tack för mig!
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar