måndag 5 mars 2012



















Det är härligt att solen tittar fram mest var dag numera, men som fotograf föredrar jag mulet. Det är knivigt att få ljuset att se balanserat ut i ett rum som delvis är belyst av solen. Men jag ska inte klaga, mäklare och säljare är glada när solen skiner och ibland får man bara falla till föga och hålla med. Istället får man jobba lite mer i retuschen.

Idag har det åter varit några minusgrader och rutan var täckt av frost när jag gav mig av i morse. Våren tvekar lite har jag en känsla av. Den vågar inte fullt ut riktigt än. Och det är väl egentligen inte så konstigt, det är ju fortfarande ganska tidigt på året. 
Inomhus däremot, händer det grejer. Det knakar av livskraft i krukorna just nu. Det skjuter nya skott här och var och ser ut att bli en ljus framtid för mina små skyddslingar. Passionsfrukten går in på sin tredje säsong och skickar ut sina små krulliga armar för att hålla sig fast i tillvaron. Ljusgröna små skott av förväntan och framtidstro. I Khao Lak såg jag Passionsfrukter växa som ogräs i vägkanten, under våra promenader. Och då såg jag framför mig hur min egen krukväxt skulle frodas tills hela vardagsrummet täcktes av blad. Vi får väl se hur det går med den saken. Jag vill inte sluta som en gammal kråktant med igenväxta fönster.
I vilket fall som helst är det hög tid att putta ner chilifrön i jorden nu. Detta ska jag ägna nästa vecka åt hade jag tänkt mig.

Nu ska jag  vila mig.
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar