tisdag 12 april 2011



Jag har alltid gillat Årsta, det är en liten pärla bland stockholms närförorter. Den har allt man kan tänkas behöva i en vardag. Även sedan jag flyttade därifrån har jag känt mig lite som hemma varje gång jag passerat. Idag fick jag åter tillfälle att ge mig i kast med denna pärla. Det blev en klassisk Årstaburgare med fröken K. Efterföljande promenix i skymningsljus, med funderingar kring livets små betänkligheter, en mycket trevlig kombo.

Sanna mina ord, nu går jag hårt åt kroppastollen på gymmet. Jag har allt sedan augusti förra året tränat uthållighet i olika former. Det har gett resultat och jag känner det inte minst på badmintonplanen. Jag är inte tillnärmelsevis lika trött som för ett halvår sedan. Men omväxling förnöjer och förhöjer. Nu var det dags att prova något nytt. Jag har sedan nästan två veckor tillbaka tränat explosivitet. Jag kör så tungt jag bara orkar upplagt på lite färre upprepningar. Fria vikter i kombination med maskiner.
Jag vet inte om det är inbillning, men jag tycker redan att jag kan ana mig till mer definierade muskler både här och var. Om jag slänger en getöga i spegeln så känns det faktiskt som att de här dryga åtta månaderna av träning gett utdelning. Beach 2011 är räddad.

Jag passar därmed på att önska en godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar