fredag 22 april 2011



Ytterligare en skön dag i solen. Jag drog helt sonika med mig Ronja på en promenad till Skanstull och Årstaviken. Där möttes jag av en hurtig och solvarm fröken R. Hon hade snört på sig löparskorna och låtit hjärta pumpa på högvarv i närmare 6 km.
Med en påse god lunch i ena handen och Ronja i den andra begav vi oss mot vattnet som glittrade ikapp med vårflanörernas ögon. Café Nyfiken Gul hade slagit upp sina portar för våren och det fanns inte en plats ledig så långt ögat nådde. Tur då, att vi hade medhavd lunch och kunde slå oss ner i gräset strax bredvid. Det blev en lunch som innehöll allt det där en bra lunch ska innehålla. Prat om ditt och datt, sol som verkligen värmde och efterföljande liten promenad som fick maten att sätta sig ordentligt.

Väl hemma bytte jag om till kattvaktarkostymen. Ilade iväg som en iller till Bagis och hängde lite med Otis. Han ville också strutta ut i solen så jag slog mig ner raklång på balkongen och lät honom utforska friska luften på egen hand. Efter dagens tidigare långpromenad var jag lite trött så jag somnade faktiskt som en stock där jag låg på den nylagda trätrallen på balkongen. Mobilen väckte mig och Otis kom lydigt springande efter lite klonkande med en sked i matskålen.

Nu ska jag tänka på min refräng.
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar