torsdag 28 april 2011



Ljuvliga vår!

Idag har jag haft en fin dag med fina vänner! Jag ska medge att jag höll på att få lite Siri-Lo-abstinens före dagens möte. Hennes mamma får ursäkta, men det där lilla leendet som Sirsan skickar iväg är den bästa energiinjektionen i världen. Morsan hennes går inte av för hackor heller, men det vet hon. Efter en smarrig lunch på café Copacabana i Hornstull avnjöts kaffe i solen och en skön promenad utmed Årstaviken.

För några veckor sedan, medan Stockholm fortfarande vilade i trist skokartongsväder, träffade jag en höggravid fröken R. Magen var stor som ett hus och jag kunde ana att hon började bli ganska trött på sin stora runda muminmage. Idag visade hon stolt upp en tre veckors liten prick som sov som en stock i vagnen. Han hade redan nu ett karaktäristiskt anlete och jag ser fram emot att se denna lilla nyföding växa upp. Framförallt ser jag fram emot att få möta honom i vaket tillstånd, till att börja med.

Det är fascinerande, att vi alla varit precis sådär små. Sovit precis sådär mycket och varit lika försvarslösa. Sedan växer vi upp, en del väljer att bli rötägg, andra glädjespridare, en del finner sig till rätta någonstans mitt emellan.

Jag önskar godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar