lördag 2 april 2011



När man så äntligen får sova ut vaknade jag före klockan, av att halsen sved. Det var som att det var exakt då som bacillerna fått fäste i svalget. Inget jättemysigt uppvaknande, men vad fasen.

Det blev en städdag, det var inte tänkt att bli så, men planerna går inte alltid i den riktning man önskar. Dessutom behövdes verkligen en uppfräschning av hemmet, så det satt ju inte precis i vägen med lite våttorkning och dammsugning. Efteråt känns det bra och man kan klappa sig lite på axeln.

För ett bra tag sedan började jag och Fröken J brodera på en väggbonad som mr P beställt till sitt fina lilla sommartorp. Vi har broderat och broderat, och för någon dag sedan blev den så äntligen klar. Ikväll skulle den högtidligen överlämnas för en första inspektion.
Jag såg att det låg lite förväntan i blicken på mr P, kanske kunde man ana att han var lite uppspelt också.

Nåväl, den föll mycket väl ut! Han höll den mot väggen för att få rätt känslan. Jag tror han längtar lite tills den kan sättas upp på väggen i torpet. Jag tror inte riktigt han känner att det är ett sommartorp, med äkta hemtrevnad förrän den broderade bonaden sitter på väggen i köket.

En stillsam dag är till ända.
Jag önskar er en god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar