lördag 30 april 2011



Mitt mandelätande gick ju överstyr för ett tag sedan. Därför satte jag mig själv på avvänjning en period. Köpte inga mandlar, åt följdaktligen inga. Men idag föll jag dit igen, jag köpte en påse på Willys i samband med mitt frukt och gröntbesök. Den här gången ska jag dock lyckas hålla mig på mattan, klara av att äta mandlar med måtta.

Det har varit en bra dag. Äntligen fick jag premiärgrilla! Det spelade ingen som helst roll att det kom några regndroppar utanför, vi höll oss på balkongen i Bagis. Jag vet inte vad det är som gör mig så barnsligt glad när jag får grilla. Hela konceptet gör mig lycklig och jag kände det i hela kroppen idag där jag stod lyssnade på de fräsande spetten. Jag ska inte sticka under stol med att sällskapet gjorde sitt till.

Det finns en handfull människor i mitt liv som verkligen, verkligen får mig att känna trygghet och värme. Där jag kan och får vara mig själv precis så som jag är skapt. Där jag alltid känner mig välkommen och där jag vet att det finns ett öra som lyssnar när jag behöver prata.
Idag var jag mitt ibland dem i Bagis och jag känner mig så otroligt lyckligt lottad att få ha sådana människor i mitt liv. De berikar mig och fyller upp hela mitt vårförråd av energi och kärlek.

Nog verkar det väl ändå som att vintern så äntligen rasat ut bland våra fjällar. Fjällar? Såvitt jag vet är fjällar något man gör när medelhavssolen tagit lite för hårt på det nordiska skinnet. Jag fick mig en liten dos av just denna visa i bilen idag. Ja, det kan låta otraditionellt, men det var fint som snus och alldeles lagom.

Välkommen våren!
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar