torsdag 21 april 2011



Vilken skön vårdag!
Träning på förmiddagen. Jag kände mig konstigt nog ganska sliten trots att jag hade vilodag igår från både badminton och gym. Men det är bara att ta nya tag i morgon. Idag var gymet dessutom fullt av påsklediga människor som satt och tittade ut i tomma intet på var sin maskin. Jag har så innerligt svårt att förstå varför man inte stannar hemma och äter en Ben & Jerry direkt ur paketet istället. Alltså, folk tränar olika, lyfter olika tungt och orkar olika mycket. Det har jag full respekt för såklart, men det finns ingenting i min värld där man sätter likhetstecken mellan att sitta och glo och träning.

Alltså jag kör verkligen slut på Ronja under våra eftermiddagsturer. Jag kastar pinnar och hon springer för glatta livet! Vi övar lite inkallning med tillhörande belöningsgodis och njuter i största allmänhet av våren. Hon är inte den mest vältränande hunden i södra Stockholm just nu det kan jag skriva under på. Efter avslutad tur ligger hon och flåsar på parketten tills man måste gå dit och fråga hur det är fatt. Men hon kommer alltid på benen igen. Det finns inget som kan mäta sig med hennes glädje när man yttrar orden "Ska vi gå ut?". Hon vill inte missa en utgång för allt i världen. Rörande.

Imorgon är det den långa fredagen. Jag borde kanske inte gå till gymet då, utan istället stanna hemma och späka mig? Har jag tur så är uppslutningen av latmaskar kanske inte lika stor imorgon, några susade antagligen iväg på kvasten under dagen.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar