fredag 11 november 2011

Att byta däck kan vara ett äventyr i sig, åtminstone om man har med Bettan att göra. Jag visste sedan innan att jag skulle bli tvungen att köpa ett nytt däck eftersom ett av de gamla var på tok för dåligt. Efter dagens däckbyte åkte jag därifrån med fyra "nya" däck på "nya" fälgar. Vad hände liksom?

Jo, följande. I väntan på att Bettan skulle kläs i vinterskrud tog pappsen och jag en promenad. Efter en stund ringde de från däckfirman och sa att en fälg på ett av de däck som skulle monteras på bilen var helt skev. Dessutom var det egentligen bara ett av de gamla däcken som var okej. Resten saknade lite för många dubbar för att vara sk säkra vinterdäck.
Men, sa mannen i andra änden, som också var en bra säljare, jag fick precis in fyra bättre begagnade däck på fälg och jag tänkte föreslå en deal. Du får fyra riktigt bra däck, egentligen lite för bra för din bil (jo han sa så), på fälg, inklusive arbete för 1700 kr.
Jag insåg att jag just höll på att göra ett kap eftersom de strax innan vår promenad sagt att ett nytt däck skulle kosta strax under tusenlappen. Så jag tackade ja.

Så gick det till när Gamla Bettan fick sig ett par riktigt fina broddar med klös.

Nu ska jag försöka sova i pappas gästsäng.
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar