fredag 25 november 2011



















Jag har länge gått och funderat på hur man på ett smidigt sätt får sitt skafferi att se städat och lättöverskådligt ut. Av någon anledning blir jag alltid lite irriterad när jag ska plocka ut något från skafferiet som står längst bak. Man måste hålla på och flytta om och lyfta över, nä så vill jag inte ha det. Ett äkta I-landsproblem. 

Nåväl, det var inte värre än att jag åkte ner till Hornbach efter jobbet för att återigen förtrollas av deras utbud. Jag har sagt det förut men det tål att sägas igen, Hornbach har allt. Vad du än behöver i vardagen så finns det där. Därför föll det sig fullständigt naturligt att åka dit i min jakt på skafferitillbehör.
Den som letar ska finna, givetvis. Jag sprang på en trave trälådor i olika storlekar. Mer eller mindre som gjorda för mina mjölpaket och sirapsflaskor. Fyra stycken i två olika storlekar pryder nu mitt skafferi och uppfyller mer än väl mina krav på finfin skafferiinredning. 

Jag passade även på att samla lite vuxenpoäng, ja kanske till och med tantpoäng när jag köpte årets första Amaryllis på lök. Jag tycker de är så vackra! De klassiskt röda ska det vara, vita går också an. Det är ju lite av en sport att få dem lagom långa, om man nu köper dem på lök vill säga. Vattnar man för mycket och ger dem vad de tål ljusmässigt så här års, så är risken man att drar de iväg för mycket på längden. Då viker de sig och går av när klockorna blommar ut. Så vill man inte ha det. Lagom är bäst. Jag lär återkomma i ämnet om jag lyckas.

Därmed tackar jag för i afton.
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar