torsdag 17 november 2011



















Idag slog jag på stort på jobbet. Allt i enlighet med fotohandboken: minimera risken för att fjuttarna ska snubbla på sladden. Jo jag tackar jag! En bra avslutning på säsongen fick jag också med vänligt bemötande och frågan om kaffe. Det är det som skiljer agnarna från vetet. Imorgon packar jag ur utrustningen för den här gången. Gamla Bettan lär nog bli glad att få lite mindre att släpa på, jag också för den delen. 

Nu ska jag åter försöka komma igång med träningen på riktigt. Visst har jag tränat, men jag har aldrig känt mig utvilad eller pigg när jag dragit igång ett pass nu under hösten. Skolfotosäsongen innebär riktigt tidiga mornar och ni som känner mig vet att det inte är min tid på dygnet. Nu hoppas jag kunna få sova åtminstone ett par timmar till på morgonen och därmed få mer kraft och energi åt att komma i form som jag vill. Vi får se hur det går, jag ska i alla fall ge det ett rejält försök. 

Förr om åren var jag så duktig med att köpa julklappar i tid innan hetsen drar igång här i Stockholm. Jag har hört att åtminstone ett par av mina vänner redan börjat se över sina inköp. Själv har jag inte ägnat mig åt jultankar, jag står inte ens i startgroparna. Jag har däremot knåpat ihop en liten önskelista för egen del i år och det är inte illa. Familjen brukar få dra ur mig saker jag önskar mig när julen visar sin röda skrud i butikerna. I år blir det lite av ett kökstema tycker jag mig se. Jag lagar allt mer mat och då känns det ju lite extra nödvändigt att ha saker som fungerar bra i köksregionerna. Vi får väl se om Tomten dyker upp med något av det som står skrivet i min julbok.

Därmed önskar jag Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar