måndag 21 november 2011



















Någon hade helt sonika ställt upp ett caféset under Johanneshovsbron. Det kändes lite som att denna någon också längtade till varmare breddgrader så här i slutet av November. Bermuda stod det på en liten skylt, omgivet av lila palmer i solnedgång. De senaste dagarnas skokartongsväder har verkligen fått även mig att längta mot solen och värmen.

I brist på det duger det fint att ta långa promenader. I helgen passade jag på att uträtta lite ärenden inne i stan och istället för att ta tunnelbanan så lät jag benen jobba lite. Jag gick förbi Mariatorget och Staffars serier. Där köpte jag en handfull Kalle Ankatidningar från slutet av sextiotalet. Ni vet de där tidningarna där man inte sparat på bläcket i serierna. Underbart starka färger! Jag tänkte försöka använda dem till ett projekt som jag lurat på ett tag, vi får se hur det tar sig uttryck så småningom. 
Från Mariatorget styrdes stegen förbi Slussen utmed vattnet vid Skeppsbrokajen som för dagen var invaderat av Greenpeaceaktivister. De hade dessutom parkerat sin lilla nätta båt Rainbow Warrior vid kajen och den var imponerande minst sagt. Inte minst masterna, som pekade drygt femtio meter upp mot himlen. Kanske är det sjölejon och aktivist man ska bli i nästa steg av livet.

Nu ska jag försöka lindra min fruktansvärt vassa huvudvärk.
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar