onsdag 2 november 2011



















Jag vet inte om ni ser byggnaden där borta i fjärran, det är Scandic Hotel i Kista eller Scandic Victoria Tower som de valt att döpa den till. När man först ser den dyka upp vid vägkanten ser det ut som en gigantisk mur mot himlen. Det är ingen vacker syn, det vill jag lova. Ju närmare man kommer desto tydligare ser man hur någon verkligen velat skapa något spektakulärt, vilket det säkerligen också var, på ritbordet. En byggnad helt klädd i glas, det är klart det blir vackert när solen lyser på den och kastar solkatter över hela Kista. Men när det är skokartongsväder och regnet hänger i luften ser det bara ut som en kvarleva från andra världskriget, en grå vägg som kastar mörka skuggor över motorvägen.

Idag hade jag lovat fröken H en sväng till IKEA. Hon hade förberett sig minutiöst och printat ut en inköpslista från hemsidan. En lista på inte mindre än fem sidor. En sådan lista kan vid första anblicken se rätt överväldigande ut, men det visade sig vara något av det smartaste man kunnat göra när man ska handla mycket. Aldrig har en tur till IKEA varit så effektiv. Listan bockades av i ett huj och jag tror det var rätt få "onödigheter" i kundvagnen när vi så småningom nådde kassan. Mycket imponerande!

Nu ska jag åter vila min krassliga lekamen.
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar