måndag 28 november 2011



















En helg fylld av lugn och ro har passerat. Det är ju inte varje dag man blir bjuden på Syltgrottor, men nu har det hänt. Fröken H hade bakat de små underverken och jag ska erkänna att jag åt mer än en. Det blev en så pass trevlig upplevelse att jag bestämde mig för att baka ett eget gäng till jul. Vi får ju se om jag lyckas få till dem lika bra men jag ska göra ett tappert försök. Lilla Sirsan ägnade sig helhjärtat åt Barbapapa som blivit ny favorit i boklådan. 

Det har ju rusat på och varit första advent också. Jag har min vana trogen satt upp den varmröda stjärnan i fönstret. Det blir alltid lite mysigare i tillvaron när den sitter på plats. Till frukosten tände jag det första ljuset i min extremt snygga stringljusstake. Jag har dessvärre inte hunnit med att pynta mer än så. Jag brukar ju vira in balkongen i slinga och i år funderar jag faktiskt på att gå all in med slingor både högt och lågt, även inomhus. Jag ska överväga detta beslut innan det händer, men jag tror det kommer att bli så.
Till kvällen slog jag på stort och avnjöt kantarellsås till mina köttfärsbiffar och ugnsrostade grönsaker. Givetvis med ett glas Julmust till, vad annars? För att ytterligare poängtera adventsfirandet plockades det fram pepparkakor och värmdes en kopp glögg på kvällskvisten.

Jag ska bocka av den här helgen som en bra helg i min bok!
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar