måndag 7 november 2011



















Idag har det stått flyttning på schemat. Jag är en av de få i sällskapet som pluggat till mig ett körkort och får därför glädjen att köra flyttbil när denna begivenhet äger rum. Idag bar det av till OKQ8 vid Globen och sedan vidare till papperkassarnas hemvist. Redan innan flytten hade jag nämnt jag att jag har källaren full av flyttkartonger. Om det sedan fallit ur minnet på fröken H eller om hon helt enkelt ville agera bra kvinna reder sig själv förtäljer inte historien. Således hade kartongerna inte räckt och kassar i allehanda format och material hade packats fulla till bredden. Jag ska ärligt säga att det ibland kan vara lättare att bära kassar upp för tre trappor än kartonger, det var mer det att jag blev ganska förvånad över hur mycket kassar en människa kan äga. 
Nåväl, kassar eller kartonger gör detsamma. Vi var sjukt effektiva och flyttade ett helt bohag på två timmar. Efteråt bjöds vi på fantastisk Thaimat på Hammarbyhöjdens, ja kanske norra Europas, bästa Thaihak, Lampan. En bra kväll helt enkelt!

Jag ska inte tjata speciellt mycket om min träning har jag ju lovat. Men idag var det åter dags at träna efter tre veckors uppehåll pga förkylning. Det var ren och skär glädje att få ta ut sig lite igen. Endorfinerna rusade runt i kroppen och jag känner hur mycket piggare jag blir av att få röra på mig igen. Härligt! Imorgon blir det nya tag.

Tills nästa gång, godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar