onsdag 30 november 2011



















Dagens värv utfördes i Huddinge, eller Visättra om jag nu ska vara petimeternoga. Tydligen var det inte så stort intresse för Luciafirandet just i det här området. Jag blir så nyfiken på hur många som verkligen dök upp där på Luciaträningen. Om det var en sorglig liten skara på tre-fyra personer som otåligt väntade in fler. Kanske satt de där knaprandes på var sin pepparkaka, redan klädda i vit skrud med rött sammetsband i midjan. Eller var det så att många dök upp på första träningen och sedan droppade de av efter hand? När de insåg att det var Eivor i 38:an som hotade sig till Luciakronan i år igen. För vem vill vara tärna år efter år?

Nåväl, ingen snö idag heller. Förra året fick jag bittert ångra att jag utmande Kung Bore och gjorde honom till åtlöje. Så den sortens elakheter kommer jag inte ägna mig åt den här vintern. Men visst kan jag tycka att Kung Bores skägg är lite väl kort i år. Han har rakat sig ända in intill skinnet vad jag förstår.

Nu ska jag snart sova lite.
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar