tisdag 29 november 2011



















Ja det är precis vad det ser ut som, en banan som för länge sedan passerat bäst före datum. Jag hittade den av en slump i min ryggsäck. Där hade den legat och mognat till sig sedan jag avslutat säsongen ute på skolorna. Jag är lite nyfiken på vad som hade hänt med den om jag inte hittat den nu. Om den fått ligga ytterligare någon vecka i ryggsäcken. Hade den själv klättrat ut och tackat för sig? Det får vi aldrig veta.

Idag har jag återigen lämnat in illa Bettan på verkstaden. Sist fick jag höra att den läckte olja och så kan man ju inte ha det. Bilbesiktningen står för dörren och jag vill inte riskera att smutsa ner besiktningsmannen i onödan. Att läcka olja kan vara en dyrbar historia fick jag veta. Det kunde klättra på pengarstegen från 1500 kr till hur mycket som helst. Nåväl, idag skulle de lokalisera vart det kom ifrån och förhoppningsvis var det bara en enkel packning för en billig peng. 
Bettans äventyr hos verkstadskillarna slutade med att inget gjorts. Varken bu eller bä. Varken mer eller mindre. Det kändes helt ärligt lite surt att ha kryssat bort sig från jobb under en hel dag bara för att få tillbaka Bettan i samma skick som jag lämnade henne. Nåväl, jag slapp att betala och vi utarbetade en plan inför besiktningen. Alltid något.

Idag fick jag svart på vitt att det faktiskt lönar sig att opponera sig mot myndigheter. För en tid sedan berättade jag den rysliga historien att Posten satt mig i Kronofogdens register med en prick. Eftersom jag bevisligen inte hamnat där av egen kraft ägnade jag mig åt att bevisa det. Idag fick jag så äntligen svar från Kronofogden, som beslutat att fortsätta se mig som fläckfri och tog bort anmärkningen. Jag blev väldigt lättad och det kändes oerhört skönt att mina ansträngningar för att bevisa min oskuld lönat sig. Kronofogden skriver i sitt beslut att de "...bedömer att uppgifterna är missvisande enligt databaslagen, då du gjort detta sannolikt genom din komplettering till ärendet." 

Därmed puffar jag till dunet.
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar