torsdag 24 november 2011


En cykelmek. Till stilen slående lik det lilla Bermudacaféet under Johanneshovsbron. Om jag hade haft en cykel, hade jag nästan hoppats på att den skulle gått sönder precis där. Så att jag kunde sträcka mig efter de små skiftnycklarna som fästs i långa snören. Nästa sommar tror jag förövrigt att jag ska se mig om efter en begagnad cykel. Det kan väl inte kosta många hundralappar? Jag skulle definitivt spara många hundralappar på de sms-biljetter jag nu slösar på att ta mig till stan. En sträcka som jag då istället skulle kunna avverka på min begagnade cykel. Men det blir nästa år.

Idag har jag haft en ledig dag och jag hade tur med vädret. Det har varit soligt och jag passade på att ta en promenad. Fröken V var min följeslagare och vi styrde stegen utmed vattnet vid Årstaviken. Trots att termometern visare hela nio grader så var det riktigt skönt med en mössa på skulten. Kanske var det den annalkande stormen Berit som gjorde sig lite påmind? Inte för att det blåste tillnärmelsevis lika mycket som jag tror att Berit gör när hon kommer, men det viftade lite i trädtopparna och det räckte för att det skulle kännas svalt om öronen.

Efter en kopp kaffe och en grillad macka lät vi benen vila en stund och tog tunnelbanan tillbaka. Jag åkte som vanligt hem på en sms-biljett. Jag tror livet blir enklare och billigare med en begagnad cykel.

Nu vilar jag en stund!
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar