torsdag 3 november 2011



















Eftersom skolorna har höstlov har jag också det. Jag unnar mig att vara obokad den här veckan. Sova ut, sköta om min förkylning och ordna med sådant som jag inte hinner när jag jobbar. Som tex att köpa födelsedagspresenter till en 35-åring. Att köpa presenter är roligt tycker jag, i synnerhet om man varit lyhörd under året och kommit på något riktigt bra. Något efterlängtat och önskvärt. Så nu återstår det bara att se om den som får presenten tycker lika mycket om den som jag.

En annan fördel med att ha höstlov är att man hinner träffa de vänner som hamnat lite i skymundan på grund av jobbet. Idag var det Fröken R och hennes lilla son som stod på tapeten. Lillen var vid gott mod och charmade mig tills mitt hjärta smälte, som sig bör. Det var med andra ord en väldigt lyckad eftermiddag med mor och son. 

Väl hemma väntade min ekologiska låda på mig utanför dörren. Diverse ljuvligheter i smått och stort, bland annat den naggande goda burken med drickchoklad. Som klippt och skuren för kommande vinterdagar med rosor på kinden.

Nu önskar jag god!
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar