fredag 18 november 2011



















Om halkan nu är osynlig hur kan man då veta var den slår till? När Aftonbladet dessutom specificerar det som dödshalka är det ju inte utan att man blir lite orolig. Som om inte det vore nog flaggas det också för att man ska planera för det värsta. Då känns paniken inte långt borta. Lite som att domedagen synar oss i vitögat. Dödshalkan är kommen! Jag vet knappt vad det är för någonting, men det låter alldeles fruktansvärt. Och den slår till helt osynlig från oväntat håll. Jag är rädd.

Dagen idag har inneburit en del små ärenden av allehanda slag. Som frilans måste man vara om sig och kring sig för att få tillvaron att rulla. Detta har jag sysslat med idag. Jag passade även på att dyka förbi Mr P i studion för att ta del av lite kokkorv i bröd med tillhörande rand av senap. Mycket trefligt! Det var alldeles för länge sedan jag gjorde mig ett besök där nere. Om det blir som tänkt finns mer tid för den sortens begivenheter framöver. Efter avslutat samkväm med korv och kaffe begav jag mig hem i rasande tempo. Jag ville inte riskera att hamna mitt i dödshalkan och dess rysliga efterspel.

Nu sitter jag här med middagsplanerna färdiga. Vad vore godare en fredagskväll än några stadiga Kåldolmar med potatis och lingon. Det är i alla fall planen. Jag har aldrig gjort det förut, men det verkar inte allt för svårt. Jag ber att få återkomma i ämnet, så ska jag ge ett omdöme i smak och konsistens.

Tack för mig!
Godnatt så småningom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar