söndag 6 november 2011



















Som ni ser kommer kylan snart igen. Det börjar bli dags att damma av vinterjackan och de tjocka vinterkängorna. I år är jag beredd, jag har ett par rejäla skor som jag varken kommer att halka runt eller frysa i. Jackan är nästan lite för varm för sitt eget bästa, men om det nu ska komma en köldsmocka kan det ju vara skönt att burra in sig i mjukt dun.

Den här helgen har jag blivit bjuden på historiens godaste soppa. Jag har i många år trott att min krämiga potatis och broccolisoppa varit svårslagen, men nu har det alltså hänt. Den har förpassats till en säker andraplats på sopptoppen. Den nya ettan är en sprakande höstsoppa innehållande bl a sötpotatis, tomater, linser, kokosmjölk och chili. Jag kände när jag åt av den att jag antagligen hade kunnat äta hur mycket som helst. Det är bara att lyfta på hatten, jag får se mig besegrad.

Nu ska jag försöka sova lite!
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar