tisdag 10 augusti 2010



Bettan höll. Visserligen mullrade hon som en riktig raggarbil men hon var god nog att köra mig hela vägen till Småland. Ett litet hål på avgasröret ska väl inte ta kål på körglädjen, nä Bettan kan man lita på. Dessutom ska hon ju redan på fredag få träffa verkstadskillarna så hon vet att hon har lite extra kill på magen att vänta.

Nu andas jag lantluft igen och har målarfärg på armen. Har genomfört en första strykning av fönster och det ser ut att bli ganska hyggligt bra. Nu hoppas jag vädret håller i sig åtminstone några timmar imorgon så att alla fönster får sig en andra omgång.

Det finns massor av blåbär såg jag! Det är ju så otroligt gott, men jag måste faktiskt erkänna att blåbärsplockning är något av det tråkigaste jag vet. Ska se om jag lyckas ta mig över den spärren imorn och plockar lite i allafall.

Den som lever får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar