tisdag 24 augusti 2010



Trött, trött, trött och det är bara tisdag. Men livet har varit relativt snällt mot mig idag. Lugnt och fint på jobbet och trevligt och bra efteråt. Det har varit en såpass harmonisk dag att jag faktiskt inte har något att tillägga. Inget som retat upp mig eller gjort mig förbannad. Visserligen blev jag imponerad av lilla Siri-Lo som gjort framsteg med mucklerna i nacken och benen. Ja det är faktiskt värt att nämna.
Men i övrigt har dagen liksom bara rullat på. Nästan lite som rutin.

Därför ska jag inte brodera ut den här dagen mer än nödvändigt.

När jag för ett tag sedan var nöd och tvungen att övernatta på Scandic i Borlänge inför ett jobb beställde jag och alla andra i sällskapet schnitzel. Sedan den dagen och den bedrövliga schnitzeln har jag utlovats att få smaka en äkta och framförallt välsmakande kalvschnitzel på restaurang Moldau vid Hornstullsstrand. Sist vi tog sats och åkte dit, hade de semesterstängt. Nu borde väl semestern vara över, så jag tror det blir ett nytt försök snart!

I väntan på det vill jag ge er ett alternativ till Moldau. Berliner Schnitzelstuga i Nälden, Jämtland. Inga ord behövs och man kommer garanterat att bli mätt.

Gute nacht!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar