lördag 21 augusti 2010



Så här liten kände jag mig idag när jag vaknade. Ischiasnerven ville tydligen inte samarbeta med mig längre. Tråkigt tycker jag. Det är ytterligare ett tecken på att jag börjar bli medelålders.

Efter att ha diskuterat medelålderssymptomen med Per kom han på ytterligare två saker som tydde på detsamma. Jag hade köpt nonstop i min snaskpåse. Ja, jag tänkte att jag kunde få unna mig lite gott idag eftersom jag drabbats av en så retsam åkomma. Nonstop är tydligen snäppet innan Bridgeblandning, fick jag veta.
Det faktum att jag använder sämskskinn när jag tvättat bilen är enligt Per också ett tecken på att jag är på väg mot medelåldern med stormsteg.

Jag klämde nästan fram en tår idag hos kiropraktorn. Himmel vad ont det gjorde! Så här i efterhand är jag ju glad att jag gick dit, men när jag låg där trodde jag nästan att jag inte skulle komma levande därifrån. Som ni märker gjorde jag det, kom levande därifrån alltså. Och det känns faktiskt lite bättre. Nu kan jag stödja på benet igen.

Jag gjorde Hummus idag. Det är ju ljuvligt gott! Så nu sitter jag här och stinker vitlök, inte lika ljuvligt kan jag tro. Det finns lite kvar som jag inte vet om jag vågar ta imorgon. Det är ju trots allt måndag snart igen. Kan man vara så hänsynslös? Ja det kan man faktiskt. Vill jag ha Hummus imorgon, så ska jag äta det. Lite vitlök har väl ingen dött av?

Nu blir det Alvedon och Ipren och kudden.
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar