onsdag 11 augusti 2010



Pumpa läns!
Visst har det varit en fantastisk sommar vädermässigt på alla möjliga sätt, men de sista veckorna har sannerligen inte varit solens tid. Det har varit lite tunt på solfronten även idag. Jag hann det jag skulle göra innan regnet kom och har bara lite småpill kvar imorgon.

Det är märkligt ändå, att gå omkring här på landet, själv. Det är vanligtvis en samlingsplats, där man umgås och trivs. Sällan eller aldrig har jag varit här på egen hand. Det har alltid funnits ljud från andra, nu är det bara min kaffekopp som slamrar på morgonen.

Att komma till sommarstugan och landet ingjuter alltid lugn. Att komma till sommarstugan i sällskap av sig själv sätter tillvaron här ute i ett helt annat perspektiv.
För det är verkligen tyst som i graven här. Sånär som på nåt litet obetänksamt tyskt barn som vrålar att han fått ein Barsch! Ville nästan rusa ner till bryggan och be barnet hålla käft, men jag höll mig lugn.

Såg på TV att man skulle kunna se stjärnfall på himlen inatt, så nu går jag ut och önskar mig något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar