onsdag 25 augusti 2010



Vi summerar den 25:e augusti.
Jag vill nog helst inte säga det här, men imorse var första dagen som det var hög, klar och sval luft på morgonen. Lilla Bettan hade till och med fått lite imma på fönstret som jag fick svepa bort med vindrutetorkaren.
Jag vågar inte påstå att det är definitivt, men idag var det absolut höst i luften i arla morgonstund.

Yr.no är den i särklass bästa sajten vad gäller väder. Åtminstone om man bor i Stockholm och vill ha exakta och precisa tider för regnmoln och solglitter. Ta imorgon t ex. Då kommer vädret att bli exakt så här över Stockholm:

06.00 när jag stiger upp kommer det att vara växlande molnighet och ca 10 grader. Vid lunch kommer temperaturen att ha stigit till 16 grader som mest. Fortfarande växlande molnighet. Vid 17-tiden drar allt mer moln in och det blir mulet och ca 15 grader. Frampå kvällen, vid 21-tiden kan någon liten regndroppe falla.

Så lyder lagen, lägg detta på minnet och besök yr.no nästa gång du vill ha utförlig väderinformation.

Tack för mig!
Hälsningar John Pohlman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar