söndag 29 augusti 2010



Någon har haft en bra lördag. Eller dålig. Det beror på hur man ser det.

Min söndag har i stora drag bestått av ensamgrubbel. Sånt kan man behöva ta sig för ibland. På kuppen fick jag ju städat lägenheten och inhandlat några nya jeans. Att köpa byxor kräver ett speciellt sinnelag för mig. Jag måste verkligen känna för det. Vara på byxhumör. Hitta rätt storlek, rätt tvätt. Man vill känna sig fin.
Står där i provhytten, snurrar ett varv, hur sitter de över rumpan? Det duger. Hur sitter de över låren? Det duger. Är det rätt färg, rätt tvätt? Det duger. Vad kostar de? Det får helt enkelt duga. Så där håller jag på bakom skynket.

Jag vill sköta mitt jeansköp själv. Inte ha hjälp av någon expedit som kommer och drar skynket åt sidan när man står med jeansen halvt uppdragna över låren.
- Hur sitter dom där?
Jag vet att det är av vänlighet och servicekänsla, men jag tycker inte om det. Jag tror det är för att jag blir stressad av de hurtiga tillropen och allt ryckandet i skynket.
Jeans köper jag helst inkognito.

I morgon kanske jag har finbyxan på.
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar