torsdag 5 augusti 2010



Sammanfattningsvis kan jag säga att tvättstugan verkligen var precis så otrevlig som lappskriverskan påstått. Speciellt kl 07.00 med nattsaltet fortfarande kvar i ögonen. Varför kan man ens boka tid så tidigt på morgonen? Luvtröjan var så långt uppdragen över huvudet att inte ens min mor känt igen mig om vi mötts i trappan. Som tur var mötte jag ingen alls där jag snubblade ner för trappstegen.

Men vilken härlig dag det blev ändå!
Möte under den stora eken vid Nyfiken Gul, med kaffi och vinbärspaj. Trevligt som vanligt. En avstickare till bryggan vid båtklubben med andspotting samt välbehövlig eftertanke i solen.

En tur till Årsta skulle resultera i mat i stora lass från Palmyras, men gav mig istället insikten om att Fröken Carlqvist levt över sina tillgångar den senaste tiden.
Kortköp medgives ej.
Där fick jag för att jag ville vara lite hygglig och köpa med mig mat. Tur att man har rika vänner som kan komma med bussen och betala.
Tack för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar