måndag 17 januari 2011



Att fika i sällskap med barn kan vara ett äventyr. Att fika med Siri-Lo är en fröjd, så även idag.
Jag skaffade ett stämpelkort på Café Statist idag. Jag borde gjort det för länge sedan, för jag känner mig lite som en stammis redan. Nåväl, det är aldrig för sent att börja stämpla för att nå målet, en gratiskopp kaffe.

När jag nu äntligen har skaffat mig ett par ordentligt varma och trygga skor kommer blidvädret. Det är ju som ett skämt! Jag tittade noga på väderleksprognosen på tv idag och förstod det som att det skulle frysa på igen på onsdag. Det är inte svårt att förstå hur halt det kommer att bli om allt smältvatten fryser till is. Borde jag köpt långfärdsskridskor istället för vinterskor?

En annan trist sak med blidvädret är alla hundbajshögar som blottas i ett kick. Jag förstår inte hur man är skapt om man inte plockar upp efter sin hund. Visserligen kan man ha glömt bajspåse någongång i livet, men har man väl gjort det en enda gång, så gör skammens röda kindrosor underverk för bajspåsminnet.
Jag ljuger inte om jag säger att det låg flera hundra bajshögar utmed vägen på Ronjas och min långpromenad. Jag har mycket svårt att tro att alla dessa hundratals högar härstammade från hundar, vars husse eller matte glömt påsen för första och enda gången.
Nej, det får gärna frysa på lite igen och kompletteras med ett lager nysnö så att man slipper se skiten åtminstone.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar